Live TV Warta Rakyat

30 April 2012

"Saya 'koma' di depan mata polis,tapi mereka buat tak tahu" - peserta #Bersih


"Saya 'koma' di depan mata polis,tapi mereka buat tak tahu".Mungkin inilah yang diluahkan dalam hati oleh seorang peserta yang membuat aksi lagak 'ngeri' dihadapan polis.Mungkin individu ini kekurangan kasih sayang atau mencari perhatian media!Yelah,kelaz u'ollz dapat perhatian media.Dalam '500 000' peserta Bershit ini mestilah dia ni nak jadi salah seorang yang 'bertuah' dan mendapat perhatian media.

Kah Kah Kah

Menurut apa yang brader tahu aksi bodoh dan pelik ini dinamakan Planking.Brader tak tahu daripada mana perkara bodoh ini berasal tapi seyes kalau brader jadi polis tu brader terus sepak biar koma betul-betul.Kah Kah Kah!

Gambar dbawah neh mungkin membantu anda semua tahu apa yang disebut sebagai Planking neh








Mungkin lebih serupa dengan :


Anjing ni comel la jugak.Kau?LOL!





Sumpah !! Mereka lebih bijak dan beretika!

Keganasan peserta #Bersih

Disaat mahasiswa boneka pembangkang sedang mencaci maki pihak polis,kerajaan,mahasiswa disebelah sini menaburkan bakti kepada masyarakat.Mahasiswa ini halus tutur katanya.Jika menetang,ia berhemah.Kerana bahasa melambangan bangsa.

JELAJAH AMAN KAMPUS FASA 2,LOKASI TERAKHIR DI UPSI

Dipetik dari UPSIDAILY : SELAMAT DATANG SAHABAT AMAN KAMPUS!!!



Aman Kampus anjuran alumni ASPIRASI telah tiba di UPSI bagi menamatkan Jelajah Aman Kampus Fasa 2 bermula 28hb - 29hb April 2012. Kehadiran Delegasi Aman kampus disambut dengan meriahnya oleh ASPIRASI Mahasiswa UPSI iaitu sebanyak 15 biji kereta dan 10 biji motorsikal mengiringi konvoi bermula dari tol Tg Malim. Aman Kampus menjelajah Tg Malim dari mendekati masyarakatnya dan juga mahasiswa di kolej kediaman. Hari pertama Aman Kampus di UPSI mendapat sambutan yang amat menggalakkan kerana gelombang keAMANan KAMPUS telah sampai ke UPSI jua akhirnya.




Tol Tg Malim, Delegasi Aman Kampus menuju UPSI

SISWA PRIHATIN

Setibanya di Tg Malim pada pukul 2.30 petang, destinasi Aman Kampus yang pertama ialah menuju ke Kg Cabang Lima untuk menjalankan Siswa Prihatin. Tanpa penat, semangat yang ikhlas dengan matlamat yang satu, objektif murni yang hendak dicapai harus diutamakan.


Makcik Kalsum bt Abdullah (berbaju putih) berusia 90 tahun, ibu tunggal yang tinggal berseorangan masih sihat tubuh badan tetapi mengalami masalah pendengaran dan penglihatan. 



Makcik Salmah membela 5 orang cucu dan 3 dari mereka masih bersekolah. Ibu kepada cucu-cucunya telah melarikan diri meninggalkan suami dan anak-anak. Dengan pendapatan yang kecil untuk menampung anak yang ramai disamping membela ibu yang telah uzur.





Uncle Ah San tinggal bersendirian bersama 2 ekor anjing belaannya. Beliau tidak pernah mendirikan rumah tangga dan tinggal di sebuah pondok usang tanpa bekalan elektrik. Kehadiran Aman Kampus membawa sinar dirinya dihargai dan diingati. Tidak terpinggir, mahasiswa mendekati..mahasiswa menjiwai.


INFO SISWA

Selepas melawat 3 buah rumah di Kg Cabang Lima, Aman Kampus meneruskan pengisian berikutnya; Info Siswa yang dijalankan disekitar Pekan Tg Malim. Tujuan Info Siswa ini ialah untuk mendekati masyarakat dan sebagai agen untuk menjalankan soal selidik tentang masalah yang dihadapi, cadangan untuk menjadikan Malaysia lebih maju disamping beramah mesra dengan pengunjung.


Peserta Aman Kampus berkumpul untuk taklimat ringkas

Soal selidik dijalankan termasuk meraka yang bertugas


SISWA TAQWA
Selepas solat maghrib, Aman Kampus mengadakan bacaan yassin di Surau Al Falah untuk Allahyarhamah Fatimah Mina Bt Md Juferi. Semoga roh beliau ditempatkan dikalangan orang yang beriman. [KLIK]


PENTAS ANAK MUDA

PTPTN : DIPLOMASI vs DEMONSTRASI



Barisan ahli panel yang hebat dan moderator terkenal RTM1 saudara Shamsul Salleh


Mahasiswa UPSI yang sama memeriahkan Pentas Anak Muda.

Video ini bakal membuat Adam Adli dan Yuyu Luna sakit otak.Klik blog UPSIDaily

-Komen Brader-

Aman Kampus fasa kedua telah melabuhkan tirai.Tahniah dan syabas diucapkan kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan fasa kedua ini.Fasa ketiga akan berlangsung dan tarikhnya akan diumumkan kelak.Fasa ketiga ialah Perhimpunan Perdana Menteri bersama Anak Muda yang mengumpulkan seluruh IPT di sembilan buah kementerian.Anak muda yang bijak bukanlah anak muda yang mengikut emosi semata-mata,tapi befikiran waras dan menghindarkan diri daripada terjebak daripada masalah yang kelak akan memusnahkan masa depan sendiri dan juga negara.Terima kasih sekali lagi kepada Universiti Malaya,Universiti Putra Malaysia dan Universiti Pendidikan Sultan Idris atas kerjasama yang mantap di minggu terakhir jelajah Aman Kampus  fasa kedua ini.

[FOTO] : Monumen bersejarah yang ditinggalkan oleh #BERSIH3.0

Ini yang sempat brader rakam sempena demonstrasi Bersih 3.0,Duduk-Bantah-Pukul

Sekitar Masjid Jamek (Siang)







Pada malam hari pulak,brader bersama-sama bloggers 1Peluru,Double Y,Naked Politics dan facebookers Isu Politik Semasa berjalan-jalan mengambil angin malam sambil melihat-lihat kawasan sekitar Dataran Merdeka.






(Tahniah Perhimpunan Hijau)








P/S : Lu orang nak troll lu orang troll lah.Brader nak diam jek.APTB

[VIDEO] : Bloggers Pro-Kerajaan kantoi!Kebenaran itu memang pahit #BERSHIT



Peh!Kali ni brader mendedahkan bagaimana bloggers Pro-Kerajaan kantoi dalam insiden polis melanggar peserta BERSHIT 3.0.Maaf,kita berprinsip.Katakanlah benar walaupun pahit.


Peh!Memang style la!Bloggers Pro Kerajaan ini KANTOI MEMBERIKAN MAKLUMAT DAN VIDEO YANG JELAS mengenai penipuan MalaysiaKini.

Kah Kah Kah.Mesti panas hati geng-geng pembangkang baca entry ni.TIPAH TERTIPU bhai!

-Ulasan Brader-

1) Penyokong pembangkang cakap diorang nak tolong 'orang' yang terpelosok dibawah kereta polis.Brader rasa nampak agak BODOH alasan tu.Ape ke bingai sangat tak tengok dulu ade ke tak orang kat bawah tu.Bukan susah.Tunduk je!Tengok!Mana ambik masa yang lama?Terbalikkan kenderaan atau tengok bagi komfemkan ade orang ke tak?nak bagi alasan kelam kabut masa tu?Yang aku nampak ialah kelam kabut nak terbalikkan kereta polis adalah!

2) Kau orang ade nampak tak lepas beruk-beruk ni terbalikkan kereta polis,diorang cari 'orang' yang kononnya terpelosok dibawah kereta polis neh?Apa yang dia buat ialah sibuk angkat tangan tanda berjaya terbalikkan kereta nih.Last-last video makan tuan.Heh!

2) Tak logik video yang dikeluarkan oleh MalaysiaKini tu.Suara perempuan tu siap maki-maki polis bagai.BABI dan SIAL antara ayat yang kedengaran.Istighfar tu jangan cakap lah.Dah jadi permainan dia.Ni lagi satu.Kalau betul lah perempuan ni betul nak dedahkan 'kebiadapan' polis,ape pasal tak teruskan rakam video atleast nampak lah ade 'orang' terpelosok bawah kereta polis?Ape pasal terus lari?Takut kereta meletup?Atau dah kantoi tak de orang?NONSENSE!

Tahniah kepada bloggers Pro-Kerajaan yang KANTOI memberikan maklumat sebenar pasal insiden ini.Tahniah SuaraBaru/Gerakan13.Anda memang mantap!

P/S : Tengiang-ngiang dalam telinga brader perkataan polis BABI,SIAL.APTB

29 April 2012

[VIDEO] : Gempar!Pendedahan punca peserta #BERSHIT meroyan masuk dataran.Didedahkan sendiri oleh bloggers Pro-Pembangkang!



Heh!Pendedahan berbentuk video yang didedahkan sendiri oleh Bloggers Pro-Pembangkang!Kali ni tanpa sangsi lagi.BUKAN SB yang provoke suruh rempuh masuk dataran tapi si ANUwar sendiri!Jammed.Petikan daripada blog Amenoworld

"Benarlah kata orang kebenaran tidak boleh diselindungkan.


Bersih neh under sapa?


Ambiga dan kali neh kita ada A.Samad Said. Dengar citer a.samad said terduduk di satu sudut dengan wajah yang sayu dan bagitau dia kepenatan ketika berdemo. Betul ke itu hal sebenarnya?


Kalaupun ada orang yang layak memberikan arahan untuk langgar penghadang, orang itu hanya ambiga atau a.samad said ataupun kedua2 insan neh. Tiada orang lain berhak. Apatah lagi ambiga dah keluarkan arahan kita takan langgar sekatan polis.


Angah kbsb, better ko delete kembali memori wassap kita tadi. Aku dah menyesal sekarang. Menyesal habis.


Nak salahkan sb yang rempuh dataran merdeka? Betul ka sb yang pergi memandai2 rempuh? Lue salahkan dulu sapa yang bagi arahan. Patutla member2 gua dah bagi hint.. kalau taktau jangan cakap der.. gua pun pelik gak. Tatau apa?


Perhimpunan neh sepatutnya perhimpunan aman. Tapi ada orang otak senget menjadikan ia huru hara. Ambiga, kali neh saya bersetuju marilah kita bersama2 mempertimbangkan semula dengan siapa kita bersama..-
 Untuk  penjelasan seterusnya,klik disini

video


-Brader punya komen-


Macam biasalah penyokong-penyokong gila pembangkang ni memang tak reti beza langsung mana satu boss diorang.Yes,untuk Fuckatan Rakyat,boss diorang ialah ANUwar.Tapi untuk BERSHIT,boss diorang ialah Ambigay!.Dalam video tu jelas menunjukkan bahawa ANUwar adalah punca peserta-peserta BERSHIT merempuh masuk.

Ni sebab ANUwar memang tau yang penyokong-penyokong dia ni semua otak letak atas lutut.Senang la dia nak kasi bakar depa-depa nih.Pastu ada lah point nak salahkan polis.

Si sial ANUwar ni memang pemusnah negara.Betul cakap Amenoworld,lepas dia suruh penyokong-penyokong dia rempuh,mana dia pegi.SIAL.Hilangkan diri!

P/S : Takkan SB menyamar pakai topeng ANUwar kot!Apa yang jadi lepas korang rempuh adalah pilihan korang sendiri.Kah Kah Kah

AKU RASA PEREMPUAN NI PATUT MALU kerana kebiaDAPannya #BERSHIT


"Saya orang Islam, saya tinggal di sini, isteri saya orang Malaysia, jangan biadap" kata seorang wartawan. Terus wanita BERSIH tersebut terdiam. Malu dan tergamam kerana tuduhan yang melulu dibuatnya. Lain kali cakap siang pandang pandang.

P/S : LOL! Dipetik daripada : Angin Perubahan

28 April 2012

Peserta 'BERSIH' buat sampah,suruh DBKL bersihkan?Sah pengotor!

Sampah bersepah!


KahKahKah!Gua tau lah memang kerja DBKL bersihkan bandar KL daripada sampah sarap.Tapi gua tengok sikap lu orang ni tak mencerminkan apa yang lu orang bawak lah.Dah buat taik,tinggal?Benda kecik macam ni pun tak boleh nak handle,ni kan pulak nak handle negara.Toksah mimpi la bro!

P/S : 'Bersih' yang pengotor!

GILA!!BAHAN LETUPAN BUATAN SENDIRI DTEMUI DI MENARA DAYABUMI.INI KE DUDUK DAN BANTAH???



Bahaya macam ni bhai.Dah la peserta Bershit 3.0 ada yang bawak anak-anak.Bodoh la orang tua macam ni,Tak pikir langsung keselamatan anak diorang.Ouh,takpe.PDRM kan ada untuk dipersalahkan



Lebih baik edar risalah daripada duduk menyusahkan orang!

Sekitar 30 mahasiswa Aman Kampus telah melakukan pengedaran risalah mengenai PTPTN dan demonstrasi BERSIH yang dijadualkan berlangsung pada hari ini.3000 risalah ini disebarkan di sekitar Jalan Masjid India serta Kg. Baru Kuala Lumpur.Rata-rata masyarakat disana memberikan respon yang positif.Siap ada yang nasihat jangan terpengaruh dengan geng-geng #OccupyDataran lagi.Antara risalah yang diedarkan ialah :






Foto dari Lokasi :



Warga kota meneliti risalah yang diedarkan oleh mahasiswa Aman Kampus



Memberi penerangan kepada warga kota tentang fakta sebenar PTPTN






Brader ni marah benar budak-budak ni edarkan risalah.Siap kene maki lagi.Tapi budak-budak ni cool je.Biasa lah tu.Barulah cabaran.Jom tengok video dibawah


.....................

MAHASISWA  BENGONG



Jadah la duduk berkhemah kat dataran lepas tu buat maksiat lepas tu duk laung-laung keadilan.Klaka dowh.Cakap tak serupa bikin

RANDOM