.

Live TV Warta Rakyat

24 January 2014

Kes 1 : Wajah badut badut UMNO yang tidak ada rasa bersalah @NajibRazak

Tuduhan kepada UMNO oleh Tian Chua merupakan satu tuduhan yang amat berat iaitu dengan menuduh UMNO merupakan dalang kepada insiden di Lahad Datu dengan tujuan menakut nakutkan rakyat.

Ini juga bermakna tuduhannya termasuk menjadikan anggota polis yang terkorban sebagai mangsa propaganda,korban keadaan!Ini sudah kurang ajar!Tahukah anda begitu susah payah pejuang alam maya UMNO berdepan dengaan fitnah busuk Tian Chua?Harapkan saman,saman ditarik balik oleh badut badut UMNO di PWTC tu.Lebih malang lagi,Tian Chua menyatakan bahawa dia TIDAK PERNAH memohon maaf atas kenyataannya.Boom!Sudah jatuh ditimpa tangga UMNO ni.Badut punya pasal

Dengar sini badut badut UMNO.Lepas ni tak payah mengada ngada nak saman pemimpin pembangkang sebab akhirnya tarik balik saman.Memalukan!Ada yang cakap tarik balik saman merupakan satu kemenangan moral.Kemenangan moral kepala hotak dia.Kemenangan moral hanya dapat dicapai apabila kita berjaya mempertahankan maruan daripada dihina!

Dari Tun Faisal

Plaintif menyatakan, perkataan-perkataan fitnah (Tian Chua) itu membawa maksud, UMNO merancang insiden pencerobohan di Lahad Datu, UMNO pembelot negara yang kononnya membawa masuk pejuang Kesultanan Sulu di Lahad Datu dan UMNO sengaja mahu menakut-nakutkan rakyat dengan insiden tersebut.

Akibat penyiaran kata-kata fitnah itu, plaintif mendakwa, reputasi UMNO terjejas kerana kes pencerobohan di Lahad Datu melibatkan kedaulatan negara yang juga merupakan isu sensitif dan mengakibatkan pertumpahan darah serta tuntutan yang tidak wajar oleh pihak luar terhadap negeri Sabah yang diisytiharkan milik Malaysia sejak sekian lama.

P/S : Dasar tak tau malu.Tian Chua tak ada pun mintak maaf.Ini memang kes syok sendiri.Bangang!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 comments:

  1. Di mana letaknya MARUAH MELAYU...? Di hina & di final tapi dibiarkan. Alang alang menyeluk pekasam, biarlah sampai pangkal lengan.

    ReplyDelete

Penulis tidak akan bertanggungjawab keatas komen yang menyalahi undang-undang.Ada komen,anda tanggung!Sebarang pertanyaan atau maklumat bolehlah menghubungi penulis di braderjai@gmail.com

RANDOM