Live TV Warta Rakyat

23 July 2013

#PRKKualaBesut Hari ni PAS bagi minyak percuma woi!



Kahkahkah!Brader lepak dekat satu kedai makan berdekatan jeti Kuala Besut.

Tiba-tiba datang sekumpulan penyokong PAS mengedarkan flyers macam kat atas neh

Apa?Nak bagi minyak percuma?kahkahkah!

Sibuk selama ni cakap kerajaan BN bila pilihanraya sibuk bagi itu ini.Rasuah kononnya.

Dah tu benda alah kt atas ni apa natang?

Tapi tak de pulak dia mention berapa nak diisi.penuh?2 hengget?3 hengget?

Lepas tu kenapa selektif kepada yang berumur 21 taun ke atas sahaja?Nak dapat undi leteww!Ini baru betul betul rasuah!

Kita bezakan dengan bantuan yang kerajaan BN bagi.BR1M contohnya.Ada BN letak syarat umur 21 tahun keatas sahaja yang layak memohon?BN letak syarat jumlah pendapatan isi rumah bawah RM 3000

Isi rumah yang layak (RM500) :

(i) Warganegara Malaysia; 

(ii) Lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar bulanan isi rumah RM3,000 dan ke bawah.

 - Berkahwin;
 - Ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah;
- Bujang yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah (dalam rumah yang sama).
     
 (iii) Warga emas sebatang kara (berumur 60 tahun dan ke atas, lahir pada tahun 1953 dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM3,000 dan ke bawah. 

Kahkahkah!Apa pun brader akan pegi isi esok nak tengok macam mana pegi dia.

Kepada penduduk Kuala Besut,boleh isi.Tak ada masalah.Ambiklah prinsip yang pembangkang guna selama ni

'Orang bagi kita amik.Undi tetap BN!'

Kahkahkah!

0 comments:

Post a Comment

Penulis tidak akan bertanggungjawab keatas komen yang menyalahi undang-undang.Ada komen,anda tanggung!Sebarang pertanyaan atau maklumat bolehlah menghubungi penulis di braderjai@gmail.com

RANDOM