Live TV Warta Rakyat

12 August 2012

PAS sembahyang luar masjid depan patung,kat Malaysia dah tak cukup masjid ke?

Solat dihadapan Patung dan Bendera PAS

Kejadian Solat dihadapan Patung dan menghadap Bendera keagungan PAS ini berlaku di Laluan orang ramai di Percint 15, Putrajaya sebentar tadi.

Persoalan yang aku ingin lemparkan:

1) Adakah mereka ini mahu menunjuk2 bahawa mereka solat?
2) Solat terawikh tersebut dibawah markas PAS Putrajaya..bilangan jemaah yang tak sampai 30 orang rasanya mampu muat di dalam Markas tersebut...
3) Agenda mengutip derma untuk apa kalau solat menunjuk2...
4) Majlis Perbadanan Putrajaya senyap je ke?bila peniaga menjaja dan salah paking mereka saman..ni pacak khemah apa cerita?


5 comments:

  1. Depan dengan tepi pun dah tak reti beza. Kan patung tu kat tepi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol... admin ni xcakap pun sembahyang menghadap patung atau sembah patung... dia cakap SEMBAHYANG DIHADAPAN PATUNG... apada..

      Delete
  2. Kat Arab lagi laa.. Tengah jalan raya, padang pasir, pasar malam p0n di0rang semayang.. S0o apa masalah kalau semayang kat situ? Cube bagitau?

    Semayang tak semestinya di masjid.. Kat rumah, kat pejabat n kilang p0n b0ley kan? Masjid tuh just satu tempat khusus utk beribadat.. Aduyaii.. Jgn jadi jumud.. Sedangkan Sayyidina Umar al-Khattab p0n pernah semayang tepi gereja..

    Jadi apakah bila kita semayang tepi gereja, tepi patung, tepi gambar bemaksud kita menyembah semua tuh? Kalau tak tau baik diam.. Kerana diam tuh lagi baik bagi 0rg2 yg tak mengetahui.. Huh..

    p/s : Kalau benci satu2 g0l0ngan jgn sampai kita menghina dan menjatuhkan hukuman yg salah ke atas di0rg.. K0 nak betulkan di0rg tapi rupe2nye k0 lagi teruk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tumpang lalu... sembahyang kat mane2 pun xsalah, tapi, perlu ke sembahyang tepi jalan kalo masjid ada kat tepi... kenapa perlu kencing tepi tandas kalo ada tandas kat situ

      Delete
    2. betul tuh.. xtahu lah memang perangai dorang mcm tuh.. dah ada tandas, pegi kencing tepi tandas.. dah ada masjid.. pegi solat kat tepi masjid.. sedangkan kan putrajaya tuh.. ada 2 masjid besar kot.. sapa yg jumud skang nih..??

      Delete

Penulis tidak akan bertanggungjawab keatas komen yang menyalahi undang-undang.Ada komen,anda tanggung!Sebarang pertanyaan atau maklumat bolehlah menghubungi penulis di braderjai@gmail.com

RANDOM