.

Live TV Warta Rakyat

1 August 2012

Beb.Pembangkang design logo Merdeka.Cantik.Nah jari tengah untuk PR cc @NajibRazak @DrRaisYatim @tunfaisal


Beb.Pembangkang bulan-bulan puasa ni sangat menduga kesabaran brader lah.Sebelum ni PORKatan Rakyat ada cakap lagu tema Merdeka kali neh ade unsur propaganda BN.

Sebelum brader komen pasal logo baru PORKatan Rakyat tuh,brader nak komen pasal lirik lagu tema Merdeka jap.

Mungkin baris lirik ni yang pembangkang BUTTHURT sangat :

"Janji Sudah ditepati"
"Kini masa balas budi"

Beb,aku tak nampak pun apa yang PROPAGANDA sangat dalam baris lagu tuh.Meh brader bagi pendapat :

Kini masa balas budi - Ada dia suruh undi BN?

Kini masa balas budi - Balas budi cuma satu cara je ke?Undi?

Kini masa balas budi - Dah tak ada cara lain ke nak balas budi

Ok,gua bagi satu analogi mudah la.Kau ade seorang kawan.Dia pernah tolong kau.Kau rasa terhutang budi dengan dia.Kau rasa nak balas budi dia.Boleh jadi :

1) Balas budi dia masa dia susah,kau tolong dia
2) Balas budi dia masa dia tengah senang,kau balas budi dia 

So masa dia tengah susah ka,senang ka once kau ingat budi dia dan terasa nak memberi something sebagai penghargaan kepada kawan kau tuh,itu dah dikira membalas budi.So kat sini,konteks membalas budi tuh tak terhad kepada MEMBERI UNDI KEPADA BN sahaja.Tolong jangan jumud pemikiran

Tak puas hati lagi?Ok brader bagi contoh lagi.Katakanlah,KERAJAAN ni baik sangat.Dah bagi bantuan macam-macam.Dan dalam lirik lagu tuh dia suruh kita balas budi kan?Ok,aku bagi contoh bantuan yang kerajaan dah berikan

BB1M - Baucer Buku 1Malaysia

Kerajaan dah bagi Baucer Buku kepada pelajar IPT di Malaysia.So menurut baris lirik lagu tuh,kerajaan suruh balas budi kan?So semestinya ke korang kena undi BN?Kalau aku tak nak undi ape BN boleh buat?Abes kalau yang tak cukup umur nak mengundi tuh macam mane pulak?Ooo,kalau kerajaan bagi aku baucer pastu aku belajar pandai-pandai,dapatkan gred cemerlang,pastu kerja baik-baik,menyumbang kepada pembangunan negara.Kira macam tu aku tak membalas budi kerajaan lah?Sebab tu aku cakap jangan JUMUDKAN maksud BALAS BUDI tu terhad kepada bagi undi kat BN je.

TR1M - Teksi Rakyat 1Malaysia

Kerajaan bagi RM 520 kepada setiap pemandu teksi untuk ganti 4 tayar kan?So menurut baris lirik lagu tuh,kerajaan suruh balas budi kan?So,semestinya ke korang ke undi BN?Kalau aku tak nak undi ape BN boleh buat?Abes kalau kerajaan bagi aku tayar free,nanti bila ade pelancong asing naik teksi aku,aku cerita benda yang baik pasal Malaysia.Pasal keamanan yang Malaysia pernah kecapi.Pasal perpaduan kaum.Keunikan budaya.Makanan yang enak kat sini.Kira macam tu aku tak membalas budi kerajaan lah?Sebab tu aku cakap jangan JUMUDKAN maksud BALAS BUDI tu terhad kepada bagi undi kat BN je.

Tapi yang aku peliknya,nak hentam pasal logo pun hentam lah.Memang aku akui logo tuh tak cantik.Buruk.Pembangkang memang lah komfem hentam.Semua benda pun dia hentam.Penyokong kerajaan pun hentam.Blogger pro kerajaan pun hentam.So aku berpendapat memang tak kena dengan cita rasa semua.

Haha!Bab logo tu kira dah setel.Sebab dah ada penyelesaiannya pun.Tapi logo tak leh nak pembangkang nak spin sangat sebab benda tu memang jelas.Tak abstrak.

Tapi bab lirik lagu  yang ni pembangkang boleh spin macam-macam.Sebab lirik berkaitan dengan ayat/perkataan.Tak semua orang boleh faham dan memahami satu ayat/perkataan dengan fikiran/maksud yang sama sebab pemikiran orang berbeza-beza.Cuma aku mintak penyokong kerajaan kalau nak komen biar menulis seadil-adilnya.Jangan ikut sangat emosi jantan kau tuh.Bila kita ikut emosi sangat,puak pembangkang ni yang kita sememangnya kenal sebagai puak yang suka mengambil kesempatan,akan ambik kesempatan seadanya.Memang celaka diorang neh.Contoh dah ade.Ha Ha Ha!

Okeh,masuk bab logo bongok yang dibuat oleh pembangkang 

Tang tu,brader malas nk komen panjang.Brader cuma nak maki panjang je.Kalau logo pun dah cam haram politik,apetah lagi lagu.Ape pun korang boleh penjelasan logo yang dibuat oleh PORKatan Rakyat kat sini

P/S  : Penat beb membebel pasal lirik.Buat PORKatan Rakyat,dah la mengaku dia yang sebabkan kerajaan tukar logo.Padahal mahasiswa ASPIRASI punya suara.Ha Ha Ha!


0 comments:

Post a Comment

Penulis tidak akan bertanggungjawab keatas komen yang menyalahi undang-undang.Ada komen,anda tanggung!Sebarang pertanyaan atau maklumat bolehlah menghubungi penulis di braderjai@gmail.com

RANDOM