.

Live TV Warta Rakyat

9 July 2012

Uncle seekers dan Kamal Hisham kaki fitnah Sultan Johor?Jom tengok apa yang blogger ni tulis

Merungkai fitnah terhadap Tuanku Sultan Johor

Terdapat dua isi utama dalam merungkai fitnah yang dilakukan oleh uncle seekers dan kamal hisham terhadap Tuanku Sultan Johor.

Pertama mengenal latar belakang si pemfitnah.Kedua memperjelaskan isu setiap fitnah yang dilemparkan.

Aku cuba untuk permudahkan artikel ini untuk tatapan rakyat. Buruk perangai kamal hisham dan pameran puluhan artikel fitnah/tiada substance/mainan persepsi/rekayasa bloger morfin si uncle seekers.

Siapa Kamal Hisham?

Dalam siri rencana lucuan tulisan US, dia mendakwa kamal hisham adalah anak angkat kepada Almarhum Baginda Sultan Mahmud Iskandar.

Betul ke ?

Adalah menjadi tradisi dan amalan biasa dalam keluarga, samada kamu ini anak benar ataupun anak angkat maka obsesi untuk bergambar sudah tentu menjadi kesukaan dalam menampakkan kemesraan.Kamal hisham dikenali sebagai manusia yang cukup obses untuk berfoto. Tak kira mana tempat, tanpa mengenal siapa individu kamal hisham akan pasti mengambil peluang tersebut untuk berfoto.Apatahlagi dengan VIP dan VVIP terkemuka negara.

Antara yang pernah menjadi mangsa obsesi kamal hisham adalah Tun Mahathir sewaktu Che Det berada di London.Obses Kamal hisham berfoto di lingkungan Istana Johor adalah pada tahap jakun. Jakun hinggakan Buku Majlis Diraja untuk koleksi Tuanku pun penuh dengan gambarnya. Begitulah gilanya kamal hisham mengoptimakan suasana. Kamal mendakwa dia anak angkat kepada Almarhum Baginda Sultan Mahmud, namun sayang foto-foto beliau bersama Almarhum Baginda hingga ke saat ini masih gagal dikemukakan.

Aku nak bagitau karektor kamal hisham kepada pembaca.Untuk describe manusia ini mudah. Dia mendengar, dia meneliti setiap perbualan dan ocassion Tuanku Sultan. Dari situ dia bijak mengolah perjalanan dan mengatur langkah untuk melakukan pelbagai siri perangai tak elok.Tak kira di mana, tak kira dengan siapa dia berjumpa, antara ayat-ayat awal yang akan digunapakai oleh kamal hisham tak lain adalah ' INI ADALAH TITAH TUANKU'.Cara ini dia akan propagandakan sebagai langkah memasang jerat pada setiap individu yang ditemuinya.Kamal hisham pada asalnya adalah macai kepada Rahman Saad, kenalan jurus merupakan peguam kepada Tuanku  Sultan Johor yang ada sekarang.

Hidupnya  sebagai macai adalah biasa pada awalnya. Kerana pandai melakonkan watak, Kamal diberi peluang oleh Tuanku Sultan untuk berdikari. Tuanku telah menawarkan wang sebanyak RM100 ribu untuk kamal menubuhkan firmanya sendiri. Dari situlah kamal mula berjinak dengan pihak istana.

Atas dasar kepercayaan, Tuanku menubuhkan syarikat Southern Ads bersama rakan kongsinya yang bernama Tengku Samad. Tuanku bersahamkan majoriti manakala Tengku Samad pula memegang saham sebanyak 24.5%. Manakala kamal pula menjadi director syarikat dan isterinya pula dilantik kamal untuk menjadi orang besar dalam department HR.Akibat sikap tamak, kamal menubuhkan syarikat southern flame sebagai dummy kepada syarikat induk. Dummy hingga ke tahap alamat ofis dan pekerja pun berpaksikan kepada syarikat induk yang sama.Di sini bermulalah kerja kamal hisham dalam melaksanakan operasi ' INI TITAH TUANKU'.Untung syarikat asal iaitu Southern Ads yang pernah mencecah RM5 juta ,kamal declare RM600 ribu sahaja.

Ops 'INI TITAH TUANKU' bermula dengan siri pembohongan penjualan nombor plat kereta yang dibeli murah dan dijual mahal oleh kamal dan rakan sepenipuannya yang bernama Rosli. Kebanyakan nombor plat istimewa johor ( contoh JBL 1 dll) akan kamal beli dan kemudiannya dijual pada kedai cina di melaka tanpa pengetahuan Tuanku.Harus aku ingatkan, licik dan pembohongnya kamal adalah sama seperti yang p ramlee watakkan kepada s shamsudin dalam filem Ali baba bujang lapok. Dari sebesar-besar barang hingga sekecil-kecil barang selagi boleh kamal hisham akan sakau.Antara sakau kamal hisham yang takde berperi kemanusiaan adalah dia pernah pow duit car wash di JB. nak tahu berapa dia pau tauke car wash tu ? RM20 sehari..!

Itulah gambaran ketamakan kamal hisham selama beberapa tahun. Ops beliau yang dinamakan 'INI TITAH TUANKU' berjalan lancar selama beberapa tahun tanpa Tuanku Sultan ketahui.Kerana beranggapan Tuanku Sultan tidak mengetahui kegiatannya, kamal hisham terus menerus mengoptimakan peluang dalam segala perihal  yang melibatkan nama Tuanku.Sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Begitulah yang berlaku kepada kamal.Kamal mula kantoi apabila isu wang pelaboran mulai diragui perjalanannya oleh Tuanku. Sejumlah wang pelaboran yang diamanahkan oleh Tuanku mula menjadi target utama kamal. Atas kesilapan 'kecil' sewaktu proses dokumentasi kamal telah mengambil peluang untuk mengambil hak ke atas wang tersebut dengan melantik dirinya sebagai beneficaries.komisen yang kamal terima kerana introduce Tuanku Sultan kepada pihak bank masih tidak mencukupi bagi kamal. Sebulan, sebagai introducer kepada bank, kamal memperolehi RM25 ribu sebagai ganjaran.

Satu hari Tuanku Sultan telah dihubungi oleh pihak bank kerana 'ketidakbolehan' untuk Tuanku memindahkan wang tersebut ke negara arab ( untuk tujuan pelaboran ).Setelah diselidiki, wang tersebut rupa-rupanya perlu mendapat kelulusan dan tandatangan kamal hisham dan bukannya Tuanku.Dari situ kamal mula menggelabah. kamal menghubungi peguam terkenal untuk menyelesaikan kes tersebut. Peguam tersebut diberitahu akan kemahuan kamal untuk memulangkan semula wang milik Tuanku.

Baca selanjutnya di ( http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2012/07/menjawap-fitnah-terhadap-tuanku-sultan.html)

P/S : Menarik neh..

Published with Blogger-droid v2.0.6

0 comments:

Post a Comment

Penulis tidak akan bertanggungjawab keatas komen yang menyalahi undang-undang.Ada komen,anda tanggung!Sebarang pertanyaan atau maklumat bolehlah menghubungi penulis di braderjai@gmail.com

RANDOM