Live TV Warta Rakyat

16 June 2012

Ciri-ciri adik beradik syaitan ada pada Sultan Johor - USTAZ Wan Ji At-ta'aduddi cc @NajibRazak @anwaribrahim @PDRMsia @KesultananJohor


Fulamak.Begitu ceria dan bersemangatnya seorang USTAZ ni mengeluarkan statement semacam ini.Ciri-ciri adik beradik syaitan?Wow!'Mantap' perumpamaan dia.Apa maksud dia keluarkan perkataan macam tu eh?Disini brader bawakan 13 gambar yaang menunjukkan komen-komen daripada mereka yang melihat status ini.


1

2

3

 4

 5

6

 7

8

9

10

11

12

13

Ok.Dalam 13 gambar ini,ada anda nampak si USTAZ ni keluarkan apa-apa komen menerangkan apa yang dia maksudkan sebagai 'ciri-ciri adik beradik syaitan pada sultan Johor' tu?Dia tinggalkan post macam tu je beb.Apa yang kita nampak ialah kutukan demi kutukan daripada pengkomen yang semakin membuatkan manusia berpecah belah.Tugas seorang USTAZ memang memecahbelahkan masyarakat ke?,Ustaz kalau tak puas hati sangat pegi lah jumpa Sultan Johor tu.Ni ustaz buat status kat facebook macam ni lu rasa proper atau tidak dengan status lu sebagai seorang USTAZZZZZZ?Dan apa yang aku nampak ialah begitu sedikit sangat komen positif daripada audiens lu.Yang banyak ialah menghasut.Memang terbaik la kan tindakan ustaz ni.Yang penting ni ni bukan tau isu sangat.Ustaz sengaja nak cari populariti murahan.Ustaz bukan kenal gua punya sultan ni ustaz.Yang paling kelakar,ustaz nak jadi jaguh isu tanpa tahu isu tu sangat pun dengan detail.Sekadar dengar cakap-cakap orang.Ustaz nak jadi pendusta ke ustaz?Cukuplah lu boleh jadi pendusta dengan meriwayatkan semua yang ustaz dengar.Takkan tu pun tak tahu kot ustaz.Belajar tinggi kot!

 Apa-apa hal tindakan ustaz ni boleh menambah minyak ke dalam api yang sedang marak.Belum reda lagi isu student bodoh hina sultan gua.Ustaz pulak tambah.Bagus.Ustaz memang ustaz yang baik.Ustaz yang 'menyatupadukan masyarakat'.Ok gua rasa ramai nak kenal dengan ustaz ni ustaz.Pembaca meh kita tengok siapa ustaz ni.Profile dia (klik sini)


Cover photo ustaz : Wanji yang hensem lagi ohsem!

Rupanya Ustaz Wan Ji ni daripada PAS dan pernah berforum dengan Ustaz Fathul Bari dalam satu forum 'Nasihat kepada pemimpin mengikut Al Quran ,Hadis dan pandangan ulama'.



P/S : Bila seorang ustaz tidak menjaga tutur kata,maka banyaklah fitnah yang timbul

15 comments:

  1. Ciri-ciri malaikat dan anugergah Allah? Yang jenis habis kan duit kat luarnegara? Tibai betina kat Indon dan Thailand? Berehat di Eropah selepas keluar penjara? Yang untung kapir laknak gak.

    Sultan Johor bayar kat JPJ laaaaaa ustaz ngok. Kalau dia ambil elaun istana beli Plet tu pun maknanya dia pulangkan balik kat Kerajaan Malaysia. Bukannya kerajaan Amerika. Ustaz tu berapa banyak dia bagi kat rakyat? atau kutip duit rakyat setiap kali pergi ceramah?

    ReplyDelete
  2. Budaya yang berjaya di terapkan kedalam minda anak muda sekarang supaya membenci sultan, tanpa menyedari bahawa Sultan adalah payung Agama, memang sebagai individu/manusia, Sultan bukan Nabi atau rasul tetapi amanah @ kuasa sultan pegang adalah amanah dan kuasa Nabi dan rasul-rasul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. peh bro, jgn samakan kaki minum, kaki perempuan, dll sebagai waris nabi....

      Delete
  3. Puak2 hamPAS ni mmg gitu. Ustaz konon, pooooodahhhhh! Ustaz taik kucing!

    ReplyDelete
  4. ciri2 syaitan pun ada pada ustaz ni....
    iri hati dan hasrad dengki.
    memecah belahkan umat....

    ReplyDelete
  5. semoga ramai lagi terbuka hati dan fikiran seperti Ustaz ni hehe

    ReplyDelete
  6. di akhir zaman ni ramai orang yang mengaku beriman tapi rendah sungguh akhlaknya. mudah sungguh syaitan menghasut, jadi dia pun menghasut orang lain untuk membenci.

    ReplyDelete
  7. wan ji ustaz? (tgn ke dada, mata ke atas)

    ReplyDelete
  8. pergh.. mamat yg komen si ahmad fairuz saad ni.
    https://www.facebook.com/ahmadfairuz.saad?sk=wall

    keroje kat johor lak tu.. IKBN Johor

    ReplyDelete
  9. Bilamana pemerintahan diberikan kepada yg bukan hak.. huruharalah negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud kamu siapa yang lebih berhak itu?

      Delete
  10. hmmm Siapakah kita sebagai manusia biasa untuk menentukan sesorang muslim tu munafik,kafir, sedara setan dll hinaan disebabkan dosa yang dilakukan... hanya Allah S.W.T saja yang berhak menentukan hamba2-Nya... kita sebagai sesama islam hanya berhak mencegah kemungkaran, Menegur secara berhemah,Menasihati & mendoakan supaya diberikan petunjuk oleh Allah kepada muslim melakukan dosa..... tapi zaman sekarang ni banyak sangat muncul ostad & ostasah politik yang kurang penyampaian ilmu agamanya... tapi lebih banyak kata2 yang bermanfaat yang diucapkan....

    ReplyDelete
  11. Sapa yg iktiraf wan ji tu Ostad? Sendiri je mengaku, lepas tu yang lain2 semua bodoh2 je gi sokong dia... Turun jb la wan ji, klu lu berani.... Klu ada org johor yg sokong mangkuk ni, baik korang berambos dari negeri johor ni...

    ReplyDelete
  12. Ustaz mcm nie ke perilaku... tlg la... jd la Ustaz yg berkuality...

    ReplyDelete

Penulis tidak akan bertanggungjawab keatas komen yang menyalahi undang-undang.Ada komen,anda tanggung!Sebarang pertanyaan atau maklumat bolehlah menghubungi penulis di braderjai@gmail.com

RANDOM